CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 15, 2008

Susu..oh..susu

Whoopsss...dlm diam x diam..da hampir 7 bulan aku dpt bg qalys sepenunya breastmilk..hohoho..so..misi kedua...akan cuba samapi umo dia setahun..kalo berjaya lagi..akan teruskan sampaiumo 2 thn..hoho..amin...

Cerita susu..skang aku amalkan minum air longan kering dan makan oat hari2..ritu dok beli peket kecik2 je longan kering tuh..skang..ha..amik sekilo terus..so 2 hari sekali aku akan rebus air tuh campur ngan gula merah/gula kabung/gula melaka..slurppp..sedap sehingga licin sume..hahahha.siap gaduh lg..sbb hubby ngan harraz selalu habiskan air aku tuh..hahahah..so..aku akan rebus lam 1 cwn longan kering tuh + 1 cwn gula merah tuh..n seperiuk air..dapat la 1 jug..harraz mmg suka mkn buah nyer tuhhhh..hahaha...


So..hasilnye..mmg pengeluaran susu bertambah,.maklum lah..sejak qalys da masuk 6 bulan..susu sedikit merudum..jatuh..mmg da xde stok lam peti..kiranya..pam ari nih..tuk bekalan hari esoknye..so aku akan cuba kumpul semula..lam 2-3 minggu lepas..sekali pam paling banyak dapat lam 6.5oz je..skang..alhamdulillah...berkat kesabaran..chewahhh..dapat la lam 10-12oz...sonot kan..so...aku pam lam kul 11pg..peh tuh kul 3-4 ptg..lik uma kalo pam lagi tuk dapatkan 4oz..n bagun pagi 5.30pagi dapat kan 4oz..heheh.qalys pun isap da banyak skang..walaupun da start solid food...huwaaa...suspen je susu x cukup.....


Hari2 skang nih aku paksa diri tuk mkn oat tuh walaupun perut tgh kenyang..hahah..demi untuk anak tersayang...n aku pun da jd kedkut ngan harraz..hhahaha.dulu leh la bg dia sebotol hasil susu perhan aku tuh..tp skang...no..no..no...nanti qalys x ckp susu..sian kan..tp aku bg gak la lam 2 oz tuk dia rasa...heheheheh...x sampai hati la plak...


N skang da start dok cr2 lagi apa yang boleh dimkn tuk banyak kan susu...

antara yg da di cuba :

1. Pegaga

2. Longan kering

3. Oat

halba x pernah try lagi..tp akan cuba gak nanti..hahhahaha..

0 comments: